هوشمند تجهیز پارتاک

چرا گلخانه ی خود را هوشمند کنیم

چرا گلخانه ی خود را هوشمند کنیم

زمان خواندن ۱ دقیقه

گلخانه ، یک رویکرد کشاورزی شهری ، با ارائه یک محیط کنترل شده مطابق با نیاز گیاهان و محصولات زراعی، که گزینه ای را جهت فراهم کردن شرایط مناسب جهت کشت بهینه فراهم می کند.

با این حال ، بسیاری از کشاورزان موفق به کسب سود مناسب و بازده مورد نظر از محصولات گلخانه ای نمی شوند زیرا آنها نمی توانند عوامل مهم مانند نور ، هوا ، دما و غیره را که رشد و باروری گیاه را تعیین می کند ، نظارت و کنترل کنند.

 

برخی از چالش های اساسی که گلخانه های سنتی با آن روبرو هستند:

  • درجه حرارت بالاتر یا پایین تر از درجه مورد نیاز است
  • رطوبت بالا – در نتیجه تعرق محصول
  • تراکم بخار آب
  • تبخیر آب از خاک مرطوب

گلخانه هوشمند راه حل شماست!

هدف از در مطالعه کنترل محیط گلخانه ای؛ دستیابی به حداکثر بازدهی،  حداکثر کیفیت و تولید بهره وری بالا در تمامی جنبه ها است.

 

با بکارگیری گلخانه های سنتی ، تولید کنندگان می توانند پارامترهای محیطی را از طریق مکانیزم کنترل تناسبی که شامل مداخله دستی می باشد، کنترل کنند؛ که اغلب منجر به کاهش بازدهی محصول ، اتلاف انرژی و افزایش هزینه نیروی کار می شود.

جهت غلبه بر چنین چالش هایی، سیستم اتوماسیون کنترل و نظارت برای نجات گلخانه ها مطرح می شوند.

افزایش روزافزون فناوری هایی از قیبل: اینترنت اشیاء (IoT) ، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) یک عامل کلیدی در توسعه گلخانه های هوشمند در سال های آتی می باشد.

 

محدودیت های مختلفی برای کنترل دستی همه عوامل موثر بر کیفیت محصولات و بازدهی آنها وجود دارد.

بنابراین ، یک سیستم اتوماسیون کنترل و نظارت می تواند  یک راه حل باشد، که با حذف کار حدسی از کشت و زرع ، پرورش و تولیدات محصولات گلخانه ای را تقویت می کند.

لینک مطلب : http://pasmart.ir/blog/1-%DA%86%D8%B1%D8%A7%20%DA%AF%D9%84%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%20%DB%8C%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%B1%D8%A7%20%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85 کپی

درباره ما   

شرکت هوشمند تجهیز پارتاک با توجه به پیشرفت تکنولوژی در راستای تحقق اهداف سازمانی خود در ایجاد شهر و خانه ای هوشمند قدم نهاد. هم اکنون مفتخریم که چندین محصول دانش بنیان در این راستا تولید نموده و روانه بازار کرده ایم. افتخار ما ، کیفیت و کارایی محصولاتمان نزد مشتریان است و خشنودیم که شما مشتریان ما را در این امر بزرگ یاری نموده اید.

برخی از سرویس های ما

شبکه های اجتماعی

مجوزها