هوشمند تجهیز پارتاک

کاشت فلفل دلمه ای در گلخانه

کاشت فلفل دلمه ای در گلخانه

زمان خواندن ۱ دقیقه

مختصری درباره فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای میوه ای است که به دو صورت خام و پخته قابل مصرف می باشد و در مقابل مرکباتی نظ یر پرتقال ، لیمو بیش از 12 برابر ویتامین C دارا می باشد.

در این چند سال اخیر گلخانه داران زیادی روی به کشت این گیاه آورده و متناسب با شرایط صادرات و قیمت مناسب آن دارای صودآوری مناسبی می باشد. 

رشد گیاه آن آهستر از سایر مرکبات بوده ولی میوه بیشتری می دهد پس نگران رشد کم گیاه نباشید که جزء ویژگی های بارز این گیاه می باشد.

گلخانه مناسب و هم گام با فناوری های روز با استفاده از حرارت زیاد و کنترل وسیع شرایط آب و هوایی محیط رشد را بهینه سازی می کند. در همین شرایط فلفل دلمه ای با سرعت زیاد و بازدهی بالا رشد می کند.

در مقابل پرورش فلفل دلمه ای در گلخانه های نامناسب و کمتر کنترل شده، فلفل ها را دچار تنش می کند و همین شرایط استرس زا قدرت گیاه فلفل را برای رشد کم می کند.

گلخانه مناسب کاشت فلفل دلمه

کشاورزان محترم باید دقت نمایند که برای کشت فلفل دلمه ای باید به مشخصات سازه و پوشش و تجهیزات گلخانه توجه نمایند.

به عنوان مثال ارتفاع گلخانه دارای حداقل متر می باشد که متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه است.

شرکت هوش مند تجهیز پارتاک ( پسمارت ) در زمینه تجهیزات کنترلی با مدرن ترین متد های روز دنیا گلخانه ها را مجهز می کند.

 

 

عوامل مهم برای کاشت فلفل دلمه ای

دما

به منظور رشد و پرورش هر چه بهتر این گیاه، دمایی حدود ۱۵ الی ۳۵ درجه سانتی گراد مورد نیاز است در غیر اینصورت اگر دما از این بازه خارج شود و به دمایی بالاتر از ۳۵ درجه سانتی گراد برسد، برگ گیاه شروع به سوختی و گل ها شروع به ریزش می کند.

در مقابل اگر دما از ۱۵ درجه کمتر شود، غ نچه و برگ های فلفل ریزش پیدا کرده و ریشه ها پوسیده می شوند. پس مناسب ترین دما در طول روز بین ۱۸ الی ۳۰ درجه بوده و در شب حدود ۱۶ الی ۱۸ می باشد. به طور کلی دمای مناسب جهت رشد رویشی گیاه ۲۱ تا ۲۳ درجه و برای رشد زایشی کمتر از ۲۱ درجه سانتی گراد می باشد.

 

نور

یکی از مهترین پارامتر های پرورش فلفل دلمه ای روشنایی می باشد که میزان نور تکمیلی مورد نیاز گیاه در روز ۱۶ ساعت و به میزان ۱۲۵ میکرو مول، باعث افزایش عملکرد محصول و زودرسی فلفل دلمه می شود.

 

دی اکسید ¯ کربن

برای رشد بهتر باید از دستگاه های کنترل دی اکسید کربن استفاده نمایید که اکسید کربن در گلخانه را حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰پی پی ام مهار کند.

 

رطوبت

بهترین بازه رطوبت مناسب در گلخانه حدود ۷۵ الی ۸۰% بوده که افزایش و کاهش رطوبت باعث رشد و گسترش بیماری های قارچی و باکتریایی می شود و در نهایت ریزش گل ها را به همراه می آورند.

 

PH

بهترین PH مورد نیاز فلفل در حدود ۷ می باشد.

لینک مطلب : http://pasmart.ir/blog/2-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA%20%D9%81%D9%84%D9%81%D9%84%20%D8%AF%D9%84%D9%85%D9%87%20%D8%A7%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%DA%AF%D9%84%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87 کپی

درباره ما   

شرکت هوشمند تجهیز پارتاک با توجه به پیشرفت تکنولوژی در راستای تحقق اهداف سازمانی خود در ایجاد شهر و خانه ای هوشمند قدم نهاد. هم اکنون مفتخریم که چندین محصول دانش بنیان در این راستا تولید نموده و روانه بازار کرده ایم. افتخار ما ، کیفیت و کارایی محصولاتمان نزد مشتریان است و خشنودیم که شما مشتریان ما را در این امر بزرگ یاری نموده اید.

برخی از سرویس های ما

شبکه های اجتماعی

مجوزها