هوشمند تجهیز پارتاک

کشت گوجه فرنگی به روش هیدروپنیک

کشت گوجه فرنگی به روش هیدروپنیک

زمان خواندن ۱ دقیقه

کشاورزان برای سالیان سال فکر می کردند که گیاهان فقط در خاک رشد می کنند و کشت بدون خاک امکانپذیر نیست.

در سال 1938 روش کشت هیدروپنیک توسط محققان پیشنهاد و شروع به پژوهش گردید.

این نوع کشت درواقع برای برخی از کشورهایی که محدودیت در داشت اراضی کافی یا خاک نامناسب مورد توجه و ضروری قرار گرفت.

محصول گوجه جزء یکی از محصولات هیدروپنیک قرار گرفت به این صورت که ریشه ی آن را در داخل آب قوطه ور می کنند و موا §د عالی از طریق آب به ریشه ها رسیده و گیاه تغذیه می کند.

در ادامه با برخی از اقدامات مورد نیاز برای کشت آشنا می شویم.

در نظر داشته باشید سیستم های هوشمند به شما در بهتر کنترل کردن شرایط کشت بهتر یاری می رسانند.

اقدامات مورد نیاز برای کشت

  1. تنظیم دما

دمای اپتیمم برای پرورش گوجه فرنگی در روز 21 الی 27 درجه سانتی گراد و در شب 16الی18 درجه سانتیگراد می باشد. قبل از کاشت، اطمینان حاصل پیدا کنید که میتوانید این دما را فراهم کنید. در هوای ابری مینیمم دما (یعنی 21 درجه درروز و 16درجه در شب) و در هوای آفتابی ماکزیمم این رنج دما (27درجه در روز و 18درجه در شب) باشد. رطوبت را زیر 90% نگه دارید. تهویه هوا را روزی یکبار در هوای آفتابی و روزی دوبار در هوای ابری انجام دهید.

 

  1. انتخاب رقم مناسب گوجه فرنگی

چندین مدل واریته برای گوجه فرنگی وجود دارد که قبل از کشت از پرورش دهنده بهترین رقم را سوال کنید.

 

  1. انتخاب بستر رشد

گوجه فرنگی در هر بستر سبک با زهکش مناسب قابلیت رشد دارد. شما میتوانید یکی از ترکیب های زیر را به عنوان بستر کشت انتخاب کنید.

مخلوط پرلیت و راک وول که ارزانترین بستر در بیشتر نقاط دنیا می باشد

نسبت مساوی پیت ماس و ورمیکولیت که در دنیا مرسوم شده است

مخلوط 60 به 40 پرلیت-کوکوپیت نیز امروزه مورد استفاده عموم قرار می گیرد

 

  1. نصب سیستم آبیاری

سیستم آبیاری قطره ای روش مورد استفاده اکثر تولیدکنندگان می باشد . شما با استفاده از 4 مخزن کودی و یک مخزن اسید و همچنین یک دستگاه ماشین تغذیه به طور اتوماتیک از طریق لوله و قطره چکان به راحتی میتوانید سیستم کودآبیاری را راه اندازی کنید. گوجه فرنگی در کشت هیدروپونیک حدود 4 برابر بیشتر از کشت خاکی محصول می دهد که این یعنی کشت هیدروپونیک در بلند مدت توجیه اقتصادی دارد.

لینک مطلب : http://pasmart.ir/blog/4-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%20%DA%AF%D9%88%D8%AC%D9%87%20%D9%81%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B1%D9%88%D8%B4%20%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%BE%D9%86%DB%8C%DA%A9 کپی

درباره ما   

شرکت هوشمند تجهیز پارتاک با توجه به پیشرفت تکنولوژی در راستای تحقق اهداف سازمانی خود در ایجاد شهر و خانه ای هوشمند قدم نهاد. هم اکنون مفتخریم که چندین محصول دانش بنیان در این راستا تولید نموده و روانه بازار کرده ایم. افتخار ما ، کیفیت و کارایی محصولاتمان نزد مشتریان است و خشنودیم که شما مشتریان ما را در این امر بزرگ یاری نموده اید.

برخی از سرویس های ما

شبکه های اجتماعی

مجوزها